יום שבת, 20 באפריל 2019

סופיה (בולגריה) לא מה שחשבתי

השבוע חזרנו מהעיר סופיה בבולגריה. סופיה אינה עיר מאוד מתוירת ולא הצלחתי למצוא הרבה חומר בזמן תכנון הטיול, לא בעברית ואפילו לא באנגלית.
מתיאורים ישראלים בקבוצות הפייסבוק שקראתי הייתי קרובה מאוד לבטל את הטיול שכן רבים הם האנשים שאמרו כי העיר משעממת, קרה, אפורה ועוד... ובכן קוראים אהובים אני הרבה פעמים כן מתייחסת לביקורות אך משהו הפעם משך אותי אל העיר (ובצדק יש לומר..) ואני כל כך שמחה ששמעתי לקול הפנימי שלי כן לנסוע וכן לחקור את העיר כי היא כל כך הפוכה ממשעממת, קרה או אפורה.
מצאנו עיר מקסימה מלאה היסטוריה ומונומנטים היסטוריים ודתיים יפיפיים.
עיר ססגונית עם גינות מטופחות ופורחות, שדרות רחבות מלאות חנויות מכל הסוגים והגוונים. נוף קסום של טבע ועיר במרחק מאוד קצר מהעיר וכן אטרקציות לילדים ומבוגרים כאחד, קניונים ענקיים, מודרניים ואולי חשוב מכך זולים! (מאוד..)

הגענו בעלי ואני שני הבנים (8 ו12) והוריי. כולנו על אף שטעמינו מפאת שוני הגילאים שונה, נהנינו מאוד.

← טיסות- הגענו עם אל על במסלול light הכוונה טרולי עד 8 קילו ותיק גב. בישראל לקחו לנו את הטרולי לבטן המטוס ללא תשלום. הגענו בכוונה להגיע למלון ברכבת אבל פתאום תפס אותנו נהג (סתם נהג חאפר לא המדריך שלקח אותנו לטיולים אחר כך) שהציע לקחת אותנו. הסברנו לו שאנחנו 6 והוא אמר שאין בעיה. הלכנו אליו לרכב בחניה ומסתבר שיש לו רכב רגיל. 🤔... מה עושים? הרבה כח לא היה לנו ונסענו איתו. שני הבנים ישבו עלינו במשך רבע שעה. הוא לקח לנו 30 לב (60 ש"ח) אבל תכלס עשה לנו סיור באנגלית בכל העיר ודווקא היה מעניין... לא יודעת אם לכעוס או לא, זה היה המצב.

← מלון- הגענו למלון Anel. חמישה 🌟🌟🌟🌟🌟 הוא נמצא 10 דקות בשדרות ויטושה בהליכה איטית, מלון מאוד יפה, אלגנטי, מלא תמונות ופסלים. הבריכה מקורה ומחוממת קצת קטנה אבל ממש נחמדה, גקוזי ליד הבריכה, חדר אוכל וארוחת בוקר מעולים! מבחר גדול של אוכל ושתיה מכל הסוגים. החדר עצמו שהזמנו היה בעצם סוויטה של 2 חדרים והיה בו גם ג'קוזי ענק. מכונת אספרסו, קומקום, מיני בר, מיטה זוגית ענקית! והמרחב ענק. הניקיון ברמה מאוד גבוהה. בקיצור אהבנו.

← טיולים- אז ביום הראשון סיירנו לבד מהמלון לבית הכנסת אליו נכנסנו בעלות 4 לב, משם לשוק המקורה, בניין המרחצאות והגינה, המסגד והכנסיה. כל המונומנטים קרובים מרחק דקות בודדות אחד מהשני. משם הגענו לשדרות ויטושה היפות, בניין המשפט עם פסלי האריות (ממנו יוצא אגב הסיור הרגלי החינמי כל יום ב11 ו18-שלא עשינו) הלכנו על ויטושה ואז חזרנו למלון.

ביום השני רצינו לעלות להר ויטושה עם הרכבל, במלון וגם המונית לא ידעו שהרכבל סגור עד הקיץ 😭, לכן בשביל לא להתבאס ששילמנו מונית הלכנו לקניון רינג שנמצא ממש ליד הרכבל. הקניון גדול ומאוד יפה ומודרני, יש שם משחקיה בכניסה עם מתקני לונה פארק, משחקי וידאו, החלקה על הקרח ועוד.. חנויות כמו בכל הקניונים כמו זארה, h&m ועוד... למטה יש קארטינג מקצועי עולה 20 לב. ולמעלה יש מתחם אוכל גדול. משם נסענו לגני NDK ולבניין NDK שהוא התאטרון שלהם. לבד עלינו לקומה האחרונה ועשינו לעצמינו תצפית חינמית על כל העיר. מול הבניין יש חנות יפה של שוקולד לינט. והגנים מקסימים עכשיו ומלאי פרחים. המשכנו לשוק הנשים ובחזרה למלון.

ביום השלישי נסענו עם נהג למנזר רילה, עברנו בכפרים ואיזורים כפריים בטבע והגענו למנזר רילה המקסים, סיירנו שם והיה מאוד יפה בטבע. חזרנו לקניון פרדייז שאמנם גדול אבל פחות התחברתי אליו כי הוא יחסית צפוף והמוני. (אולי גם בגלל שזה היה יום ראשון שזה יום המנוחה שם...)

ביום המלא האחרון לא ויתרנו על הר ויטושה ובצדק!! עלינו שוב עם אותו מדריך שנסענו איתו לרילה להר ויטושה. תחנה ראשונה שלג, הילדים היו בעננים, תחנה שניה אבנים ענקיות ומעיין בטבע מדהים וכל כך מרגיע ותחנה אחרונה מלון נטוש שיש בו רק אפשרות לתצפית על כל העיר מהמרפסת שלהם עבור 5 לב (ילדים חינם) תצפית מדהימה!!! בחזור ירדנו בג'מבו חלומה של כל חולת פיציפקס כמוני החל מצעצועים, בגדים, כלי בית, איפור, מוצרי ספורט ועוד במחירי בדיחה! מאוד מאוד זול. ליד יש קניון בשם קניון בולגריה, אכלנו שם פיצה טעימה בpizza lab וטילנו בו קצת, נסענו למלון הנחנו את השקיות ויצאנו לטייל, ראינו את כנסיית נייבסקי הידועה, בית הנשיא ושוב שדרות ויטושה, מסעדה, גלידה במסעדת raffy ולמלון. זהו נגמרו הטיולים.

בשדה בחזור לאמא שלי היה משקל טרולי 12 קילו במקום 8 ודרשו ממנה 70 דולר. זה היה מאוד מאוד מבאס. שימו לב שהם כן שוקלים ומודדים את הטרולי ולכן חשוב שיהיו מתאימים לדרישות.

לסיכום- סופיה והאיזור מאוד מאוד יפה, יש קניות זולות, מסעדות טובות וזולות, טבע מקסים, אטרקציות ומונומנטים היסטוריים יפים מאוד. לא חיפשנו דברים מאוד מיוחדים לילדים כי להיות 5 ימים יחד דיי הספיק לנו.
ממליצה בחום על סופיה. ואני אומרת שכן פעמים רבות שווה לקרוא ביקורות ולהקשיב למה שחברים, ותיירים אחרים מספרים אבל שווה יותר להקשיב לקול הפנימי ולהגיע כן לחקור ערים חדשות אפילו שאינן מאוד מתויירות, אתם לא יודעים מה תגדלו וכמה תאהבו מקום חדש עד שלא תנסו אותו. אני הקשבתי לקול הפנימי שלי והצליח לנו!