יום שני, 14 באוגוסט 2017

ברצלונה

לפני כמה ימים חזרנו מהעיר הנפלאה והכה מיוחדת הזו... ברצלונה. יש לי המון מה לספר לכם עליה אך לפני כן אקדים ואומר כי ברצלונה אינה עיר אירופאית קלאסית כמו פריס, לונדון או רומא... ברצלונה מדהימה ויש לה את החספוס המיוחד שלה. משהו בין קלאסי למודרני, אירופאי אך גם מזרח תיכוני, עיר מיוחדת במינה יפיפייה, מעוצבת ומלאת עניין. המלצות על ברצלונה.... מתחילים!



כדי להקל ולהוזיל את ההגעה למרכז העיר השכילו בברצלונה ליצור לנו את ה- AUROBUS אוטובוס העובר מן השדה ועד 3 התחנות המרכזיות ביותר בעיר: כיכר אספניה, כיכר האוניברסיטה וכיכר קטלוניה. רוב המלונות מרוכזים סביבות איזורים אלו ולכן האוטובוס הוא אופציית הגעה מצויינת. 5.90 לכרטיס, אוטובוס חדש וממוזג, יש מקום למזוודות- מומלץ. 

מלונות- מניסיוני ובעיקר כשמגיעים למעט ימים מומלץ ללון במלון יחסית מרכזי. הוא לא חייב להיות על השדרה הכי מרכזית אך מומלץ שלא יהיה רחוק וניתן יהיה לטייל ממנו ברגל ולהגיע ממנו לתחנות המטרו והאוטובוסים הקרובות. אנחנו לנו במלון שהיינו מאוד מרוצים ממנו סמוך לכיכר האוניברסיטה ו- 5 דקות הליכה מכיכר קטלוניה המרכזית. שמו: Acta Splendid מלון בן 3 כוכבים, חדרים גדולים ואמבטיה גדולה ומפנקת, קרוב להכל, שירות הקבלה מצויין. מומלץ*****

אטרקציות:
*** פארק גואל- בעיני אתר חובה הן האזור בו נדרשים לשלם בכניסה (האזור בו נמצאים המבנים המיוחדים של גאודי) והן האזור ה"חינמי" פארק חורש טבעי מקסים. בפארק תוכלו לראות מבנים רבים ובתים אותם תכנן גאודי האדריכל הנודע בברצלונה וכן פסלים ומבנים אחרים שלו. הפארק מקסים, ישנו בית קפה שבו ניתן לשתות משהו קר או חם ולנשנש ולהנות מהאוויר והאוירה. 
ביציאה מפארק גואל תוכלו לראות חנויות מזכרות מקסימות ומיוחדות בשכונה בה נמצא הפארק שכונה ברצלונית טיפוסית וקסומה וכן תתקלו בחווית גאודי, חנות ובה הקרנה של סרט בתלת מימד. הסרט בן 10 דקות הינו חוויה מיוחדת ומאוד מומלצת בעיני אני ובעלי וכן הילדים נהנינו מאוד.

*** פארק סיוטדלה- פארק מקסים ורחב ידיים ובו מצודה, אגמים, פסלים... מאוד יפה שלו ומיוחד. באם אתם מגיעים בחודשים חמים הקפידו להגיע בשעות אחר הצהריים שכן אין הרבה צל בפארק. 



*** משחק בקאמפ נואו- למי שישנה הזדמנות להגיע למשחק חי באיצטדיון קאמפ נואו לא לוותר!!! המשחק הינו חוויה הן למבוגרים והן לילדים אני בת 35 ומעולם לא הייתי במשחק ספורט אמיתי חי אין לי שום זיקה מיוחדת לספורט ובטח לא לכדורגל ועדיין לראות משחק חי, לראות את מסי ואת כל השחקנים מקרוב היתה חוויה מדהימה לכולנו. 





* סיור בקאמפ נואו- אלה עם כן הינכם חובבי כדורגל ואת קבוצת ברסה במיוחד בעינינו אין טעם להגיע לסיור. הוא לא מעניין במיוחדת, מאוד צפוף שם ולחוץ, אין הרבה מה לראות חוץ מעוד כמה גביעים ותמונות. אני לא ממליצה וכן בעלי לא וגם הילדים. 

** מוזיאון פיקאסו- מוזיאון זה הינו קטן יחסית ומסיימים את הביקור בו תוך שעה . המוזיאון מציג תמונות ויצירות של פיקאסו בהיותו ילד ונער, מעט מהתמונות הינן מהיותו מבוגר. אנחנו מאוד נהנינו וגם הילדים. 

*** ראמבלס- השדרות המרכזיות יפות ורחבות היוצאות מכיכר קטלוניה, חובה חובה. לשמור על החפצים שלכם זה כן, לא לאכול במסעדות שם זה כן אך לבקר ולטייל ולספוג את האווירה זה בהחלט כן! החלק היפה ביותר של הרמבלס בעינינו היה הסוף היכן שנמצאות הדמויות האנושיות... מקסים ומיוחד. 



*** נמל ברצלונה- בסוף הרמבלס ישנו הנמל, מקסים ומיוחד. מומלץ בחום לטייל בו. 
** האקווריום- ללא ספק אטרקציה מדהימה לכל המשפחה. כזוג לא הייתי מגיעה לשם אבל עם ילדים בהחלט שכן. 




*** פארקי שעשועים- בתוך ברצלונה ישנו פארק שעשועים מקסים בשם טיבידבו. זהו לונה פארק בסגנון של פעם. לא ענק אך בהחלט מספק. מחוץ לברצלונה ישנו פארק ענק ומאוד מושקע בשם פורט אוונטורה מומלץ יותר לנוער ופחות לקטנים. בעיני שווה לבחור רק אחד. ללכת לשניהם אין צורך (למרות שאנחנו כן היינו בשניהם) לילדים בגיל של הבנים שלי 6 ו-10 פורט אוונטורה פחות התאים, הרבה מן המתקנים היו לילדים בגובה גבוה יותר והם היו מאוכזבים. וכן בעיני הנגישות למתקנים פחות נוחה ... לגילאי נוער הוא מאוד מומלץ. לגילאים הקטנים יותר לכו על טיבידבו. 

*** פבלה אספניול בהר היהודים- ממליצה בחום! מאוד נהנינו זו כל ספרד בכמה רחובות. חנויות אותנטיות, בתי קפה, נפחים, אמנים ופסלים, בתים מעניינים מוזיאון וטירה מקום מקסים ביותר. הסברים גם בעברית. הגעה בקו אוטובוס 13 ממש עד שם. 



המלצה הכי חמה שאוכל לתת היא פשוט לטייל בכיף... לא להיות לחוצים להספיק, לא לחשוב על מה כן ומה לא עשינו להרגיש את העיר, ללכת בין הסימטאות, לטייל בין החנויות המשגעות והשדרות רחבות הידיים. מי מכם שמגיע כזוג העיר רומנטית להפליא ומי מכם שמגיע עם ילדים העיר כיפית ומתאימה גם למשפחות בהחלט. אנחנו מאוד נהנינו. 

ועד הפעם הבאה, קיץ בריא ונעים לכולנו. ממני 💕 הילה








#bcn #barcelona #vacation #holiday

תגובה 1: