יום ראשון, 25 באוגוסט 2019

אורלנדו פלורידה- סיכום כללי

בתחילת אוגוסט בילינו בפארקים של דיסני באורלנדו ונהנינו מאוד! ההרכב שלנו זוג עם שני בנים בגילאי 8 ו- 12.
@ טיסה- הגענו בטיסה מניו יורק לשדה של אורלנדו MCO זה השדה המרכזי הוא מאוד עמוס ולא הכי נח ומובן בעולם כי יש שני טרמינלים אבל באותו בניין- שימו לב כי יש קצת הליכה וכו' אבל באמת שמסתדרים. הטיבה היתה של חברה אמריקאית בשם JET BLUE והם היו אחלה למרות שהטיסה קצרה רק שעתיים וחצי היו משקאות, חטיף, וטלויזיה בכל כיסא.
@ מלון- ישנו במלון בתוך השטח של דיסני- זה מלון ברמת 3 *** ושמו All Star Sports resort אהבנו מאוד את המלון ונהנינו ממנו ומכל מה שיש לו להציע.


ביום הראשון הגענו למלון עם האוטובוס הסעות של דיסני ששמו Magical express הוא בעצם אוסף מהשדה בנקודה מסוימת ועד המלון ממש. מאוד נח. חצי שעה נסיעה. עשינו צק אין בשעה שתיים וחדר כבר היה מוכן. קנינו מייד בעלות 18 דולר כוס למילוי חוזר לכל תקופת שהות שם יש בחדר אוכל המרכזי של המלון מלא אפשרויות מילוי של תה חם וקר, קפה חם וקר, שוקו חם וכן קולה לסוגיה ודיאט, מיצים ומים בטעמים. לנו זה השתלם מאוד והיה נח. קנינו אגב בעצת פקידת הקבלה רק שניים לכולנו- וזה אכן הספיק.
החדר במלון היה יחסית גדול, שתי מיטות זוגיות נוחות מאוד, טלויזיה גדולה, מיני מקרר, שולחן וכיסאות, איזור לבגדים, מייבש שיער, אמבטיה ושירותים.. כל מה שצריך. במלון היו 2 בריכות גדולה מאוד וקטנה יותר. ניצלנו את הגדולה מספר פעמים והיה ממש כיף, בערבים מקרינים סרטים בבריכה שזה נחמד.
@ מזג אויר- אז אף אחד לא באמת מזהיר אותך לגבי המזג אויר ההזוי של פלורידה. חם מאוד (אגב לא ברמה בלתי נסבלת בעיני כמו שהפחידו אותי- היה סביבות 30 מעלות) אבל לפתע יש גשם... עכשיו הגשם הזה יכול להיות חצי שעה ולהפסיק והוא גם יכול להיות שעה או להפסיק ולחזור כמה פעמים ביום. ב- 99% מהמקרים זה בשעות הצהריים ואחר הצהריים נדיר מאוד שבבוקר לכן חשוב לקום מוקדם בעיני ולנצל את השעות הראשונות של היום. זה הטיפ הכי חשוב לאורלנדו בעיני, כי משלמים כל כך הרבה כסף לכניסות לפארקים ולפעמים מרגישים שהיום מתחרבש בגלל הגשם וזה חבל ממש!
שני מוצרי חובה בעיני: קרם בגנה וכמובן פונצו!!!! (פחות מקובל בישראל אבל זה מעיין ניילון שעוטף את כולך כולל התיק והראש- מאוד נח לגשם) מטרייה פחות נח בעיני.
@ פארקים- אנחנו היינו בארבעת הפארקים של דיסני : מגיק קינדום, אנימל קינדום, אפקוט והוליווד סטודיו. אהבנו מאוד את כולם הדירוג שלי אישית הוא אפקוט, מגיק קינדום, אנימל קינדום והוליווד סטודיו (בסדר יורד) אבל באמת שכולם מדהימים בעינינו. לא אפרט על כל פארק אבל בגדול המתקנים הם יותר בסטייל דיסני כלומר באורח רוח של הדמויות והסיפורים יש אקסטרים אבל אין אקסטרים מטורף כמעט בכלל- לנו זה התאים. אהבנו בעיקר את כל הרכבות הרים: ספייס מאונטיין, טנדר מאונטיין, ספלאש מאונטיין, שבעת הגמדים, סלינקי דוג, טסט טראק, וכמובן המתקן של אווטאר באנימל קינדום שעשינו פעמיים והיה מדהים ומיוחד.


מאחר ויש תורים רבים בפארקים ההמלצה שלי היא לעבוד עם פאסט פס. זו אופציה שניתנת לכל מי שיש לו כרטיס לדיסני. שלושה פאסט פסים ליום- כניסה עם תור קצר מאוד. מי שלן בדיסני יכול להזמין מראש שישים יום. מי שלן מחוץ לדיסני שלושים יום מראש. ברגע שתקבעו את השלושה ותבצעו אותם ממש בשלישי תוכלו כבר להזמין עוד אחד וכך הלאה עד שישיה פאסט פסים ליום סה"כ. וזה מדהים כי אנחנו כמעט לא עמדנו בתור לכלום.
בימים של אקסטרה מגיק אאורס, שעות שהפארק פתוח רק למי שלן בדיסני אותו פארק עמוס יותר- מומלץ לא להגיע לאותו פארק באותו יום כי השעה הזו לא שווה את עמוס שאחרי- תבדקו באתר של דיסני מתי כל פארק ותגיעו ביום אחר! למשל במגי' קינדום היינו במוצ"ש משעה שש ועד תשע וחצי היו כל כך מעט אנשים שהספקנו עשרה מתקנים בלי תורים כמעט בכלל! כיף גדול.
בנוסף היינו בשני פארקי המים של דיסני- בליזרד ביץ וטייפון לגון. אהבתי מאוד את הנושא של שניהם הם יפים מאוד ומיוחדים. ביחס לישראל הם מכילים מתקנים מגניבים מאוד ביחס לארה"ב הם מעט מיושנים ואין הרבה אקסטרים- כמו שדיסני אוהבים (למרות שעכשיו הם הבינו שיש להם תחרות והם משנסים מותנים ובונים מתקני אקסטרים גם אבל זה ייקח להם כמה שנים) בכל מקרה... אנחנו אהבנו את טייפון לגון הרבה יותר ואם יש אופציית בחירה אז הוא עדיף בעיני ללא כל ספק. הוא נפתח בשעה עשר בבוקר וחשוב לבוא בפתיחה כי בצהריים בגלל הגשם זה פחות כיף בעיני. לא להביא דברים יקרי ערך ואם כן הבאתם יש לוקר קטן בעשרה דולר וגדול בחמש עשרה בכניסה.
@ בדיסני יש הרבה מפגשים עם דמויות אנחנו חיכינו ואהבנו את זה מאוד נפגשנו כמעט עם כולם וזה מאוד מוסיף לקסם של דיסני. פיניאס ופארב, מיקי, מיני, דונלד, דייזי, אריאל בת הים, טינקר בל, נסיכות למיניהן, הפיה הטובה האחיות המרושעות ועוד ועוד... למי שאוהב יהנה מזה מאוד.
@ יש המון דברים שאפשר לקבל חינם בדיסני (על כך פוסט בניפרד) זה נחמד מאוד ומוסיף לחוויה הבנים שלי למשל עפו על הקלפים שנתנו להם חינם עם מפה לחיפוש בפארק יותר מהרבה דברים אחרים.
@ החלפת סיכות- אתם תראו הרבה אנשים ובעיקר כמעט כל העובדים של דיסני הולכים עם סיכות על מעיין סרט על הצוואר שלהם ואלו סיכות דיסני שניתן להחליף אחד עם השני- בפארקים כל סיכה עולה בסביבות עשרה דולר. אנחנו קנינו לילדים חמישים סיכות בעשרים דולר באמזון והביאו לנו את זה למלון תוך יומיים זה היה מדהים הם הלכו בכל הפארקים והחליפו לסיכות מאוד יפות. שווה שיותר!
@ אוכל ושתיה- אנחנו אכלנו כל יום ארוחה חמה אחת בחוץ- האוכל לא זול אבל גם לא מצאנו שהיה מאוד יקר. הצלחנו למצוא ארוחה חמה טובה בסביבות 10 דולר לילד ו 15 למבוגר. דיסני מאוד השתפרו ואם תעשו מחקר לעומק תגלו הרבה מסעדות עם אוכל בריא יותר וכבר מזמן לא רק המבורגר ופיצה. לא לקנות בקבוקי מים בפארקים יש בכל חור ברזיות עם מים קרים חבל על הכסף. אנחנו ביום הראשון הלכנו לסופר וגם אחרי שבוע וקנינו אוכל ושתיה אכלנו ארוחת בוקר בחדר וערב משהו קליל שקנינו או לקחנו איתנו. אם נשווה רגע בין וולמרט לטארגט (שני סופרים ענקיים באורלנדו) הם דומים מבחינת המחירים והתכולה הנמכרת אבל טארגט הרבה הרבה הרבה יותר נעים לקניה, נקי ומסודר מוולמרט השכונה . (בעיני) בשניהם יש גם סחורה של דיסני ויוניברסל הרבה יותר זולה אך לא מקורית אבל כן קנינו שם וזה היה נחמד מאוד למתנות וגם לילדים ואפילו לנו.
@ אנחנו קיבלנו כרטיסים חינם לאורלנדו I , מי שמכיר בלונדון זה גלגל ענק סוגר מקסים ומאוד נהנינו, וגם למאדאם טוסו ולאקווריום (זה באותו מבנה) האווריום ממש לא שווה, המאדאם טוסו בדיוק ההפך שווה מאוד בעיני נהנינו מאוד יש שם דמויות של DC (יוניברסל) והילדים אהבו מאוד.
@ אאוטלטים- אז יש שניים אחד קרוב לדיסני בשם פרמיום וינלנד (יש בו חנות עודפים של דיסני אותה סחורה כמו בפארקים רק זול באיזה 80% ) שווה מאוד! ובכלל מלא מלא חנויות בגדים קלאסיות ומעצבים במחירים מעולים- יותר זול מישראל! האאוטלט השני נקרא פרמיום אאוטלט והוא ליד יוניברסל (מרחק רבע שעה בניהם) אנחנו התניידנו באובר שעלה בין 8 דולר ל 18 דולר מקסימום דבר מדהים האובר הזה נח ברמות! מצריך הורדה של האפליקציה מראש וכמובן אינטרנט. גם בפרימיום אאוטלט יש חנות עודפים של דיסני בסגנון דומה והמון חנויות אחרות בעיני הוא שווה בטירוף קנינו שם בגדים ונעלי ספורט במחירים מעולים. לדוגמא: שני זוגות נעלי סקצרס ב- 90 דולר. שווה ממש!
@ השכרנו גם רכב ליום אחד כדי לנסוע לשמורת טבע מדהימה בשם וואקאיבה ספרינגס ומאוד נהנינו , הנהיגה היתה מאוד נוחה (לבעלי) כבישים ברורים והוויז עבד מעולה. הלכנו גם לראות את השכונה שנקראת סלבריישן שנמצאת ממש דקה מדיסני ונראית כמו בסרטים- מאוד יפה בעיני.
@ דיסני ספרינגס- מתחם הקניות ובילוי של דיסני אל תוותרו עליו היינו בו שלוש פעמים ויש אחלה חנויות למשל יוניקלו שמאוד זולה ועוד המון. הילדים יהנו שם אכלנו שם בפיצה בשם בלייז והיה מעולה לא יקר ומאוד טעים. פיצה קדה שאתה מעצב לעצמך.
*** טיפ כללי לנוסעים לאורלנדו, כל אחד מתכנן את הטיול לפי מה שהוא חושב שיתאים למשפחה שלו לנו התאים רק דיסני אבל באורלנדו יש עוד הרבה פארקים כאשר הגדולים בניהם הם:
שלושת הפארקים של יוניברסל- שני פארקי שעשועים ועוד פארק מים (וולקנו ביי) יוניברסל נחשבים לאקסטרימיים מאוד או מתקני תלת מימד ולמי שאוהב יכול להיות לו שם מדהים. אנחנו נלך כשהם קצת יגדלו.
עוד פארקים ידועים הם של סי וורלד- סי וורלד פארק שבו מתקני אקסטרים, עולם רחוב סומסום לקטנים ומופעי דולפינים וחיות ים מאולפות אחרות החיות בבריכה. המון הולכים אליו בעיני לא בא בחשבון בכלל אני לא יכולה לסבול לראות את ההופעות של לויתנים ודולפינים מאולפים ותנאי המחיה שלהם ואני לא אתרום לזה מהכסף שלי. יש להם גם את פארק דיסקברי קוב המדהים שבו שוחים עם דולפינים ואת אקווטיקה פארק מים. לדעתי יש כרטיסים משולבים שווה בדיקה למי שרלוונטי.
בגדול אלו הן שלושת הקבוצות הגדולות של הפארקים באורלנדו- דיסני, יוניברסל וסי וורלד.
זה פוסט ראשון מתוך סדרה, אם יש למישהו שאלה בינתיים, מוזמן לפנות אלי דרך הבלוג או באימייל: Hila240782@gmail.com  
ועד הפוסט הבא, יום נפלא ממני הילה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה