יום שני, 3 ביוני 2019

שבועות בגן הבוטני בירושלים- סיפורה של חיטה


זו לא תהיה הפעם הראשונה שאני כותבת על הגן הבוטני בירושלים- ובטח גם לא האחרונה. בכל נסיעה לחו"ל אני ורבים אחרים מחפשים יעדי טבע בעיר ורבות הן הערים הגדולות וגם הקטנות באירופה ובכל העולם בעצם שיש אצלן גן בוטני, בו מבקרים רבים מכל העולם מתפעלים מיופי הצמחים והפרחים בגן. גם לנו בישראל ולא פחות מאף עיר או מדינה אחרת ישנם אתרים יפיפיים לא כל שכן בעיר המושלמת ביותר שלנו, היפה, המטופחת, המיוחדת- ירושלים! 

הגן הבוטני בירושלים רחב ידיים ויפיפה ביקרנו בו פעמים רבות במהלך השנים האחרונות הן בימי חול והן בפעילויות מיוחדות שהגן מקיים עבור משפחות בחגים ומועדים מיוחדים. הפעם ולכבוד חג שבועות מקיימים בגן הבוטני פעילות בשם "סיפורה של חיטה" לכבוד שיא פריחתו של הגן באביב כעת כמובן וכן לכבוד חג הקציר! 

ביום ראשון 9.6.19 בין 10 ל16 בכל שעה עגולה יתקיים סיור רגלי ברחבי הגן בסימן החיטה, נלמד כיצד גילו הציידים את החיטה עוד בימי האדם הקדמון וכיצד מגדלים אותה והיא משמשת אותנו לאפיית לחמים ומאפים. בסופו של הסיור כל אחד יאפה פיתה טעימה על הטאבון למימוש וסגירת החוויה. 

הפעילות אורכת כ 40 דקות וכלולה במחיר הכניסה לגן. 

קצת על הגן הבוטני:

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הנו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 150 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-6,000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות פריחות מרהיבות לאורך כל השנה. 'שביל התגליות' - פרויקט ייחודי וחדשני לילדים בגן מאפשר לילדים לשחק וללמוד באמצעות מתקני משחק ופעילות באיזורי המים, האדמה, הצמרות והשורשים על הקשר בין הצמחים שגדלים בגן. כחלק מהשביל מוצב בגן פסל ייחודי באורך 50 מטר, של האמן הבלגי וויל בקרס שנקרא 'השורשים שלנו'. הבנוי מאלפי ענפים של עצי אקליפטוס הבנויים כמיצג של עץ ענק שנפל, בו יוכלו הילדים להיכנס ולשחק.


ועד הפעם הבאה אהובים, יום מקסים וחג שמח ממני ❤ הילה











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה