יום חמישי, 19 בספטמבר 2019

סיכום שבועי- שבוע שלישי של ספטמבר (ועצות תזונת חג מועילות)

עוד שבוע עם יציאה מהשגרה הגיע לסיומו. יום הבחירות בהחלט עשה את העבודה מבחינת פסק זמן נעים ונחמד. יצאנו עם הילדים לסרט ולאכול בג'פניקה קצת סושי לנשמה. אני נמנית מאוהבי הסושי, במיוחד עם דגים נאים.. סלמון וטונה אהובים עלי במיוחד. אתם אוהבים סושי? אני מרגישה כאילו יש אוהבים מאוד ויש שבכלל לא.. אין באמצע.

כשיש יום חופש באמצע השבוע תמיד השבוע עף.. וכך הגענו לסיומו של עוד חמישי ובפתח סופ"ש נוסף... ביום שישי הוזמנו אני והילדודס לסרט #אסטריקס בסינמה סיטי גלילות, הסרט יחל לרוץ באקרנים ב- 10 לאוקטובר ממש בזמן לבילויי חול המועד סוכות. והאמת שנדמה כאילו בעלי מחכה לזה כמעט באותה רמה כמו הילדים ואולי אפילו יותר.
הבריכה כבר נסגרה אז אין תוכניות מיוחדות לשבת... מחכה להמון מנוחה וסטלבט.

לאחרונה התחלנו לעשות הליכה כל המשפחה בימי שבת, האמת היא שזה מרגיש לי מאוד נחמד ומגבש, ואני שבדרך כלל לדאבוני הרב לא עושה ספורט מרגישה קצת יותר טוב עם עצמי כשאני מסיימת את ההליכה.. הבעיה היא שבפעם האחרונה סיימנו אותה בגלידרייה ואולי לכן התחושה הנעימה (מצחקקת..)

רציתי לשתף אתכן שאחת המטרות שלי לשנה החדשה אותן שיתפתי בבלוג קודם, למי שעוקבת, היא להשתפר ולגוון את התפריט בבית, הבנים כבר גדולים והם אוכלים צהריים בבית ובערב תומר מגיע רעב, ואני.. ובכן אני גם צריכה לאכול משהו (בחושך ככה.. לבד..) אז כאחת המטרות אני חייבת לציין שאני מתמידה כבר שבוע שלישי וזה באמת עובד! הכנתי להם מרק מאוד עשיר , קוסקוס, ספגטי בולונז מבשר הודו אדום ועוד כל מיני מתכונים חמודים, גם את הכריכים לבית הספר אני מגוונת יותר משנים קודמות ומצרפת הרבה יותר ירקות ופירות כי אני יודעת כמה זה חשוב בעולם שמורכב בכל כך הרבה ג'אנק פוד. למרות שאני מנסה כמה שפחות הם נעים בואו נודה על האמת ולגרום להם להתנזרות אני ממש לא רוצה, אז אני חיה עם המינונים.

הנושא האחרון עליו רציתי לדבר איתכן הוא 5 עצות מעולות איך להעלות במשקל בחג ולהגיד (אני אתחיל כבר אחרי החג..) לא, אל תתחילו אחרי החג תתחילו היום, עכשיו כי אורח חיים בריא זה לא לצום, בשביל זה יש את כיפור.. אורח חיים בריא זה לאכול ולהנות אבל לא להגזים ולדעת שגם אם אכלת יותר לא קרה כלום, וממשיכים הלאה, אנחנו לא סגפנים נולדנו כדי להנות אבל איך אומרים אצלינו? בטעם. אז הינה 5 עצות שאני חולקת עם הקוראות שלי כבר שנים לפני חגים ומקבלת המון תגובות. וזה זמן מעולה לומר המון תודה לקוראות המדהימות שלי ולכל התגובות המקסימות. תודה!!!

@ בערב החג, אל תהיי תהיי ב"צום" לקראת הארוחה בערב, תאכלי כמויות סבירות ונכונות לך כדי להגיע לארוחה עם רעב אבל לא גוועת.

@ בארוחה עצמה, הדבר הראשון שתעשי הוא לשתות כוס מים ולשים את הבקבוק לידך כדי לשתות גם במהלך הארוחה, ואל תתפתי לשתות משקאות ממותקים זה לא שווה את הקלוריות. רק מים.

@ ערב ראש השנה הוא זמן למאכלים טובים, טעימים ומסורתיים אל תחסכי מעצמך לטעום. אבל אל תגזימי תאכלי במידה. את הצלחת מלאי בחלבון, פחמימה והרבה ירקות . כל ארוחת חג מתהדרת גם בסלטים. בחרי את אלו ללא המיונז והשמנים ותהיי מסודרת.

@ אל תוותרי על קינוח לחלוטין אבל אכלי מנה קטנה מקינוח אחד אהוב עליך במיוחד.

@ לכי ברגל, גם בערב החג אם את לא מארחת וגם למחרת אל תשבי בבית לעוד ועוד ארוחות, צאי עם המשפחה\חברים לטיול בחוץ. ואם לא מסתדר לצאת לטיול לכי את בעצמך בזמנך החופשי להליכה בחוץ את תראי כמה טוב תרגישי אחרי.
השבוע נגמר מהר, ובשבוע הבא כולם יהיו בטרפת של מתנות לחג, בגדים יפים, ארוחות חג להכין, מתכונים ועוגות דבש.. אז לא נותר לי אלה לאחל לכן שנה טובה, שנה מאושרת ומלאה בריאות ואושר!!! נשתמע ביום חמישי הבא. ממני, הילה❤

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה