יום חמישי, 5 בספטמבר 2019

סיכום שבועי- שבוע ראשון של ספטמבר

השבוע היה בסימן חזרה לשגרה. כמו אצל כולם הילדים חזרו למסגרות והתחלנו שוב עם השגרה, חוגי ניסיון, סדר יום, שינה בשעה סבירה וכדומה. גם עבורי בעבודה החזרה לשגרה ניכרת כולם התעוררו וקצב העבודה חזר להיות כמעט "קדחתני".. בניגוד לאוגוסט הרגוע. אתמול הייתי בסיטואציה עם עילי שלי שהתחיל כיתה ד' כשהגענו לשיעור ניסיון בחוג נינג'ה, עילי שקטן יחסית לעומת בני גילו (שוקל 22 קילו.. בכיתה ד'..) קצת ניבהל מקבוצת הילדים הגדולה שחיכתה ליד הדלת, מהילדים הענקיים- בחיי שהם היו ענקיים, בחדר ההמתנה היה מלוכלך, חם ואחרי דקה הוא הודיע לי שהוא התחרט והחוג הזה לא מעניין אותו. ולמה אני מספרת לכם את זה..? כי בעבר אולי הייתי מתעצבנת ואומרת לו שכבר באנו ונסענו, ולמה הוא לא מוכן להיכנס ועוד ועוד עצבים מיותרים. הפעם קיבלתי את תחושת הבטן שלו בהבנה ואמרתי לו אתה בטוח?, רק פעם אחת. אחרי שהוא ענה שכן אמרתי לו שאני מבינה את החששות שלו ואם זו תחושת בטן- שפה לא יהיה לו טוב, כפי שאמר, אז אין סיבה שניכנס. שמחתי מאוד על כך שהרגשתי בעצמי שהתבגרתי והבנתי שמריבות צריך לבחור וזו ממש לא הייתה צריכה להיות מריבה- גם לילדים יש תחושות בטן ואולי אפילו יותר מלנו וזה הכי בסדר בעולם- בסוף אלו החיים שלו, שהוא צריך לחיות ולחוות ולא הייתי רוצה שיהיה במקום שלא "בא לו טוב" ובטח לא הייתי רוצה להיות זו שהכריחה אותו לכך.
השבוע כחלק מהחזרה לשגרה סיימתי לקרוא ספר קסום, מאוד נוגע ללב ומרגש- כשהגשם יורד של סופרת אמריקאית בשם ליסה דה יונג. בלי לרדת לפרטי פרטים ובטח בלי ספוילר- שאני לא אוהבת שעושים לי מדובר באחד הספרים הבודדים שבכיתי בו ממש בדמעות מספר פעמים והכתיבה הייתה אמתית מאוד ולא מרוחה או פלצנית- היא הייתה מדויקת מאוד, ונוגעת מאוד. קניתי אותו בסטימצקי כבר לפני חודשים והוא ישב לי על המדף וחיכה בסבלנות אין קץ ליום בו אהיה מוכנה אליו- הגיע היום ולא עברו 4 ימים עד שסיימתי אותו . מסוג הספרים שהשאירו בי חותם והיו פשוט... נעימים ומרגשים לקריאה.

אני אוהבת מאוד תפוחים- אמרתי את זה כבר פעם? את הפרי תפוח וגם כל מוצר כמעט שיש בו תפוחים. עוגיות, עוגות, סוכריות. הטעם מוצא חן בעיני כמו שנהוג לומר. כשהיינו הקיץ בחופשה בפלורידה בפארקים של דיסני וורלד, ביקרנו בפארק בשם אפקוט- Epcot הפארק מורכב מעולמות של 10 מדינות שונות ובכל מדינה ישנם מוטיבים מאותה מדינה החל מכל העובדים שמגיעים מאותה המדינה וכלה במוצרים, חנויות, בתי קפה ועוד.. אחת המדינות שמאוד אהבנו היא גרמניה דווקא, היו בה ממתקים- חלום. תומר בעלי אוהב מאוד מתוקים, אבל מיוחדים וכך הוא איתר למענו ואולי אפילו יותר למעני סוכריות חמאה ממולאות בטעם תפוח. קנינו ופתחנו בארץ- מיותר לציין שהתבאסנו מאוד שלא קנינו יותר מאריזה אחת שכן הסוכריות כל כך טעימות- למות. התמונה המדהימה הזו לקוחה מהאתר של החברה פשוט מאחר ואצלינו הסוכריות נגמרו לפני שהספקתי לצלם- כן הם טעימות ברמה כזו. 

עוד בנושא התפוחים... יש לכם שגרה של קפה ב- 16:00? לי לגמרי יש, זה סוג של שעה כזו בין ארבע לחמש שאני בנפילה וממש זקוקה למשהו להתעורר ממנו וכמובן עם הקפה איך לא אזדקק למשהו מתוק. ערגליות הן עוגיות שמחזירות אותי אחורה לילדות ועושות לי הרגשה של פעם (ונדירים הם המוצרים שעושים לי הרגשה מתוקה כזו תרתי משמע) ובכך נמצא טעם חדש לעוגיות וכשאסם שלחו לי ברוב אדיבותם את הערגליות תפוחים התאהבתי אף בהן והן מככבות בהפסקת הקפה שלי בשעה 16. עוד יתרון לחזרה לשגרה- קפה של 16:00....

אני וגיסותיי שיחיו נוהגות להחליף מתנות עבור הילדים בכל ראש השנה ופסח. הילדים מאוד נהנים מלקבל את המתנה ואנחנו חוסכות את הכלים\מחבתות וסירים הנהוגים להחליף במתנות יותר חינוכיות עבורם. כל שנה אני מנסה לקלוע לטעמם של האחיינים תוך חשיבה על מה יכול לעניין אותם ולהוציא את העיניים קצת מהמסכים.. הפעם מצאתי בעזרתם האדיבה של משחקי "גאוני" משחק מתוק לאחיינית שלי שעתה התחילה את כיתה א'. המשחק מלמד מנייה של מספרים תוך תרגילי חשבון בדרך של משחק והנאה. אני חשבתי שהוא מאוד חמוד ולה יהיה משחק חדש שגם יעזור לה בכיתה א' ובחיים בכלל כמובן.


ולסיום סיומת חזרה לשגרה היא גם לנסות לחזור לאורח חיים בריא יותר אחרי כל הג'אנק שצרכנו בחופש הגדול.. אז הינה 5 טיפים קטנים שאם תיישמו אני מבטיחה שתרגישו טוב יותר עם עצמכן ובצעד אחד לקראת אורח חיים בריא עבורכן, או אולי יותר מצעד. נסו לאמץ אפילו את חלקם ואשמח מאוד לשמוע איך הרגשתן:
1.      שתו לפחות 6 כוסות מים ביום. אין צורך לשתות כמויות מסחריות של מים. גוף ממוצע זקוק לבין ליטר לליטר וחצי מים. בלי לספור קפה ותה נסו להגיע ל 6 כוסות מים ביום. זה יעשה לעור שלכן, לגוף שלכן ולמערכת העיכול שלכן רק טוב.
2.      לכו לישון מוקדם יותר. אין לכן מושג איזו השפעה מעולה יש לגוף משעות שינה תקינות. תנו לגוף שלכן לנוח- אני יודעת יש המון מה להספיק אבל קחו חצי שעה לפני שאתן ישנות בדרך כלל לנסו לישון.
3.      הכניסו עוד ירק מבושל לתפריט- אולי אתן אוכלות ירקות כל יום ואולי לא, הכניסו ירק מבושל לתפריט ותרגישו הבדל, מערכת העיכול שלנו זקוקה לאוכל חם ומבושל וירקות מבושלים נותנים לה נחמה והנאה לפעולה.
4.      נסו לעלות במדרגות ולא במעליות כשיש לכן הזדמנות. בקניון, בחוגים, בבית... התעמלות היא נצברת וגם אם לא יצא לך לעשות פעילות גופנית מסודרת ביום מסוים עליה במדרגות, הליכה ופעולות יומיום פשוטות מטיבות עם גופינו וגורמות לנו לזוז.
5.      בחרי שעה בערב שבה תפסיקי לאכול- אני יודעת שזה קשה כי חלקינו אוכלות מאוחר אבל מערכת העיכול בנויה כך שטוב לה לאכול בשעות היום כשאנחנו זזים ומאפשרים לה לעכל טוב ובלילה היא רוצה לנח. ולכן כשנעצור את האכילה בשעה סבירה הסיכוי שנרגיש טוב יותר בגופינו הוא גבוה יותר. אני מפסיקה לאכול בשעה 19, לפעמים זה קשה אבל בימי חול אני בדרך כלל מצליחה. אפילו שמונה זו שעה סבירה לסיום הארוחה האחרונה. אל תצחקי אבל לצחצח שיניים אחרי הארוחה האחרונה גורם לי להבין שאין יותר אוכל באותו יום- שיטה**
ועד הפעם הבאה, מאחלת לכן סופ"ש נפלא עם משפחה, חברים או בכל תוכנית שתעשו. נשיקות ממני הילה ❤

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה