יום שלישי, 3 בדצמבר 2019

כיצד להפחית מחלות חורף אצל ילדים

למה יש ילדים שחולים המון וילדים שחולים פחות? חושבת לעצמי למה הבן שלי עבר מוירוס לחיידק ומחיידק לוירוס כמעט ללא הפסקות...לעומת ילדים אחרים שיחסית בסדר, חולים פה ושם...כל כך קשה היה שוב לקום בבוקר והמצח רותח, עוד שיעול...שוב האזנים, אני מיואשת. ואמא שלי עובדת, כמו גם חמתי. שוב להתקשר לבוסית "אני לא אוכל להגיע היום הבן שלי חולה מתנצלת.." ושוב חשבתי טוב נו הוא יגדל וזה יעבור אבל באותו רגע נורא קשה שוב לקבוע תור לקופת החולים, שוב ללכת לבית המרקחת...משאף כזה, תרופה אחרת.
מערכת החיסון שלנו היא בחלקה מערכת נרכשת, על מנת שתאי הגוף "יזכרו" את הוירוס-חיידק הספציפים יש צורך לעבור אותם כמחלה. על כן תינוקות וילדים קטנים חולים יותר. ישנם ילדים שיפתחו מחלות בצפיפות גבוהה יותר ויש שפחות אך הגיל הקטן מאופיין ביותר מחלות מאשר גיל גדול יותר.
מדוע יש סברה שלא טוב להתלבש לבוש קצר בקור או לא ללכת יחפים או עם שיער רטוב? מסתבר שהסבתות לא טעו. מה שקורה בפועל הוא שאנו לא חולים מהרוח או הקור. אבל, כשקר לנו המערכת החיסונית חשופה יותר כי היא נחלשת מהקור וכתוצאה מכך כל וירוס שבאוויר נתפס בגופינו ואנו נעשים חולים.
הרפואה המשלימה מציעה מספר פתרונות גם לילדים לחיזוק המערכת החיסונית על מנת להקטין את תדירות המחלות בניהם:
  • תזונה: המעיטו במאכלים מעובדים, מאכלים המלאים בסוכר, צבעי מאכל וחומרים משמרים. מאכלים אלו מחלישים את המערכת החיסונית ואינם מכילים רכיבים תזונתיים התורמים לבריאות ילדינו. בניהם: חטיפים, עוגות, וופלים, דגני בוקר מסוכרים, שתיה מתוקה, סוכריות גומי צבעוניות ועוד...


  • תזונה: העשירו את התזונה של ילדיכם במזונות כגון: ירקות, בדגש על ירקות אדומים וכתומים אשר מכילים כמויות רבות של ויטמיני c(פלפלים אדום וכתום, בטטות, גזר, דלעת, עגבניות בעיקר כרוטב עגבניות חם- ידוע שהחומר הפעיל בעגבנייה משתחרר בחימומו) פירות, ובעיקר פירות שסוכרם מתפרק בצורה איטית יותר בדם כגון תפוח, אגס, תפוז, תותים, אוכמניות (פחות בננות ומנגו למשל.. שסוכרם מתפרק מהר) דגנים מלאים כגון: לחם מקמח חיטה מלא, שיפון או כוסמין מלא (יש היום לחמים מאוד טעימים) אורז מלא, אורז בר או אורז בסמטי, פסטה מחיטה מלאה, דגני בוקר ללא סוכר ועוד, קטניות ובניהן עדשים, חומוס, מש, שעועית.

  • פרוביוטיקה: היום אנו יודעים כי החיידקים הטובים, חיידקי הפרוביוטיקה טובים למגוון מערכות בגופינו בניהם, מערכת העיכול, המערכת הנשית וגם המערכת החיסונית על כן חוץ מאשר מתן פרוביוטיקה אחרי אנטיביוטיקה ניתן לתת לילדינו פרוביוטיקה באופן קבוע  ויום יומי למספר חודשים על מנת לחזק את המערכת החיסונית. מחקרים מראים כי החיידקים הפרוביוטיים יעילים לחיזוק המערכת החיסונית ומפחיתים את תדירותם של מחלות החורף אצל ילדינו.

  • ויטמין C: ויטמין C הינו ויטמין הידוע כמחזק מערכת חיסונית. שימו לב כי ויטמין C מתחמצן בקלות ולכן חשוב להשאירו במקום חשוך וקר. בנוסף, חשוב כי הויטמין יהיה לא חומצי שכן רבים האנשים שויטמין C חומצי יכול לגרום להם להרגשה לא טובה כגון צרבת. ויטמין C מיועד למניעה והגנה על המערכת החיסונית לאורך זמן בעיקר ממחלות ויראליות וגם חיידקיות (דלקתיות). הויטמין פועל גם כאנטי היסטמיני נגד אלרגיות ואף שיעול ואסתמה (פעוטות רבים סובלים מן התופעה בעיקר בחורף) וכן משמש כנוגד חימצון חזק נגד מחלות לב וכלי דם, סרטן ועוד. מומלץ גם לילדים מגיל קטן. כדאי לבחור תוסף נוזלי (קל יותר לבליעה ונספג טוב ומהר יותר) וחשוב יותר תוסף המיוצר מחומרים טבעיים בלבד, אני והילדים נוטלים ויטמין C של אקוסאפ כבר שנה חמישית! (בלי חיסון לשפעת) ומאוד מרוצים. 

  • לבוש חם: כן, כן אני חוזרת אחורה אך זו המלצה חמה (תרתי משמע) עליה אני ממליצה בחורף ועוד יותר בעונת המעבר המבלבלת.. אני מאמינה שעדיף שיהיה להם קצת יותר חם מאשר קר. אגב, ממשאל אצל רופאי ילדים עולה כי התקופה העמוסה ביותר אצלם היא עונת המעבר. אז עד שיהיה ממש חם הילדים שלי לובשים מכנסיים ארוכים, גרביים, נעלים, חולצה קצרה ועליה סווצ'ר עם רצ'רץ' שניתן להסיר במקרה בצורך...
 ועד הפעם הבאה, מאחלת לכם חורף נעים, רגוע ומלא בריאות. ממני הילה ❤

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה