יום חמישי, 28 בנובמבר 2019

סיכום שבועי- 28.11 (עוד מעט חנוכה וגם מתכון, וכמה עיצות מעולות לאורח חיים בריא)

מעניין אותי איזה סוג של טיפוס אתן? מתכננות מראש או ספונטניות.? אני רוצה לספר לכן מקרה אמתי שקרה לי. אני מחשיבה את עצמי לכותבת, הכתיבה ממש בדמי אני אוהבת את זה ולפעמים מאוד יצירתית דרך הכתיבה. היות ולבן הבכור לשי אריאל יש בעוד 3 חודשים בר מצווה הנושא מעסיק אותי מאוד. קמתי לפנות בוקר ופתאום עלתה בראשי השורה הראשונה בברכה אותה אני רוצה להקריא לאריאל בבר מצווה. ככל שאני מכירה את עצמי לצערי הזיכרון שלי דיי מאכזב ופחדתי שאשכח .. קמתי מהמיטה החמה (כן, כן קמתי פיסית בחמש בבוקר) פתחתי את האור באמבטיה כדי לא להעיר את תומר שישן כמו בול עץ, לקחתי מחברת ועט וכתבתי את השורה עליה חשבתי- ויודעות מה, הרגשתי ממש טוב עם זה שלא התעצלתי והצלחתי לשמר את המחשבה.
מחשבות על הבר מצווה עוברות בראשי כל העת, איך זה יהיה, איך אריאל ירגיש, איך אנחנו נרגיש ותכנונים מהותיים וטכניים כמובן של איפה, כמה ולמה... בינתיים דיברתי עם הרב של בית הכנסת ליד ביתנו, ואריאל מתחיל ללמוד ממש בימים הקרובים, כמו כן לאחר לבטים החלטנו שנעשה ארוחת צהריים במסעדה ולא אירוע גדול באולם. ההחלטה הייתה מקובלת גם על אריאל ואני מאוד שמחה. היות שיש לי אח דתי שמגיע במיוחד מלונדון (בה הוא גר) הפרדנו את המסעדה ליום שישי והעליה לתורה תהיה למחרת בשבת. כל הארגון מסביב מלחיץ מחד אך מרגש מאוד מאידך. והאמת אני מחכה לזה מאוד.
עוד לגבי אריאל אך בנושא אחר בגיל 5 גילינו שיש לו יובשים מוזרים על המרפקים והברכיים- הגענו לרופא עור שאמר לנו שמדובר במקרה יחסית קל של אסתמא של העור. בהתחלה כשהיו לו נגעים יחסית גדולים מרחתי לו משחה שהרופא רשם לנו אך לאט לאט התחלתי שימוש במוצרי פלקסיטול אותם הכרתי דרך חברת אלטמן בה עבדתי בזמנו. סבון גוף, וקרם גוף הם חלק מהארסנל הקבוע שלנו כבר כמה שנים ואני חייבת לציין שהפעמים בין גיל 5 לגיל 12.5 שמרחתי לו משחה סטרואידלית נספרות על יד אחת בקושי. כעת השבוע קבלתי מאלטמן להתנסות מוצרי פלקסיטול בליין חדש, ליין ילדים, אמש ניסינו את הסבון גוף שבה באריזה לחיצה והוא מאוד קרוב למוצר של המבוגרים במרקמו, ריחו וכן אפקטיביותו. אני אופטימית.   

בסוף השבוע האחרון הכנו פיצה ביתית מ-0 וזה ההי כל כך כיף וכמובן בריא יותר. מתכון קל שבקלים והתוצאה מדהימה:
לבצק: 2.5 כוסות קמח רגיל, כף שמרים יבשים, קורט מלח, כוס מים, שליש כוס שמן- מערבבים הכל יחד ומתפיחים כשעה. משטחים על נייר אפיה עם רסס של שמן ומניחים רוטב פיצה לבחירתכם. מעל גבינה צהובה או מוצרלה ותוספות כראות עיניכם אנחנו מוסיפים אננס ופיטריות. מכניסים לתנור ל20 דקות בחום גבוה וזהו! מעדן.

אחרי החגים ולפני החורף זה זמן מצוין להכניס קצת קווי בריאות לחיינו והינה רציתי לחלוק אתכן כמה עצות טובות איך להתחיל לאט בקלות וביעילות:
** שתו 8 כוסות מים ביום. חשיבות שתית מים היא גם להמרצת עבודת מערכת העיכול, גם לטובת העור שלנו ונותן תחושה חיונית יותר ובריאה.
** הכניסו לתפריט 5 פירות וירקות ביום. השתדלו בכל מיני צבעים והיחס העדיף הוא שני פירות ושלושה ירקות.
** סיימו לאכול בשעה 19:00-20:00 בערב. הגוף מעכל כשאנו בשעות האנרגיה שלנו במהלך היום, בערב מערכת העיכול- בדיוק כמוכן צריכה לנח.
** לכו ברגל- אפילו אם זה לא הליכה עבור ספורט, בקניון ובעבודה תעלו במדרגות, לחוגים של הילדים לכו איתם ברגל ועוד. אתם תראו שתרגישו טוב יותר.
ועד השבוע הבא, שולחת המון בריאות וסופ"ש מצוין. ממני הילה ❤

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה