יום שני, 18 בנובמבר 2019

ארבע עיצות להורדת חום אצל ילדים


פתאום באמצע החיים הבן שלי חולה. כן עלה לו החום בלילה וטיפס ל- 39.0, אני לא דוגלת בקיצוניות לאף צד, אני לא מאלו שנמנעים מתרופות ונגד ואנטי וכו... ואני לא מאלו שנותנים מיד או בכמויות רק כדי שהכל יסתדר. אני חושבת שכל מתן תרופה צריך להיות בשיקול דעת. עוד בהיותי בשנה ב' בלימודים אמר לנו המרצה כי אנו לומדות לימודי רפואה משלימה, ולא בשום אופן רפואה אלטרנטיבית- אנו עובדים יחד עם הרופא ולא נגדו או ההפך ממנו חלילה, הרפואה המודרנית עוזרת ומסייעת לחולים רבים ואין להתעלם ממנה כלל וכלל. אז, נחזור לעניינינו ילדים עם חום. כאשר החום עולה הגוף מאותת שהוא נלחם נגד מחולל מחלה וכי קשה לו והוא עובד קשה יותר מהרגיל ועל כן מאותת בחום על מנת שהגוף ינוח וירגע כדי שיהיו לו את מירב הכוחות להילחם ולנצח במחולל המחלה. אבל, בזמן חום ישנם גם תסמינים כמו כאב ראש או כאב בטן, חולשה גדולה והרגשה מאוד רעה. במצבים כאלו שההרגשה רעה, הילד בוכה וקשה לו וכואב- אני נותנת אקמול! כדי שהילד שלי לא יסבול והגוף ינוח ויוכל להילחם נגד המחלה. אבל במידה והילד שלי חיוני יחסית ולא סובל וחומו נמוך מ 38.5 אני יכולה בשקט לתת לו לנוח ללא תרופות ולנסות להוריד לו את החום בדרכים טבעיות להלן כמה אופציות

❤ אמבטיות פושרות, בעת אמבטיה במים פושרים החום יורד בין חצי למעלה שלמה, ומעבר לכך, הילד מרגיש טוב יותר וכך יוצא מן האמבטיה רענן ובהרגשה יותר נעימה. שימו  תמיד צריך להשגיח על ילדינו בעת מקלחת אבל בעת מחלה אף יותר, הילד קצת מטושטש מהחום ועלול להתעלף או לא להרגיש בטוב או בנח ולכן עלינו להיות ערניים אליו בעת המקלחת כל העת.
❤ טבילת הגרביים בחומץ ולבישתם על הרגליים- כן חומץ בכפות הרגליים מוריד בין חצי למעלה שלמה. מומלץ לנסות ולראות שזה אכן עובד וההרגשה משתפרת.
❤ שתיית מים מרובה, גופינו מורכב מ 70% מים, בעת מחלה הגוף מאבד נוזלים כשהחום יורד ואנו מזיעים ובכלל גוף האדם מתפקד טוב יותר בכל מערכותיו עם הרבה נוזלים על כן חשוב בעת מחלה לשתות מלא מים!!! תה, או כל משקה אחר (עדיף לא ממותק) שהילד אוהב.
❤ מנוחה, נכון קשה לילדים קטנים סתם לשכב ולנוח, הציעו להם שתקריאו להם סיפור, שיראו טלוויזיה, העיקר שינוחו הגוף חייב מנוחה על מנת שיהיה לו כוח להילחם נגד מחולל המחלה.


לסיכום מאחלת לכולנו בריאות שלמה ומהירה, שבוע מקסים ועד הפעם הבאה, ממני הילה❤

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה