יום שלישי, 19 בנובמבר 2019

כיצד נצמצם זמן מסך בדור ה- Z

דור ה-Z, דור הסתלבט, דור המסכים.. קוראים לדור הצעיר בכל מיני שמות, ואכן לנו כהורים לפעמים קשה לראות את הילדים שלנו מול מסך טלפון\מחשב\טאבלט\קונסולה ואי אלו מסכים אחרים הרבה מאוד משעות היממה.



בכדי לתת לילדים הזדמנות להיחשף לכמה שיותר תחומי עניין, תחביבים ועיסוקים קראתי ואספתי לכם מספר עצות טובות. אז הינה הן לפניכם... בואו נתחיל ←



הראו דוגמה אישית, נתחיל שם. גם ההורים נמצאים שעות מרובות מול הטלפון והמחשב. מה שאנחנו עושים גם הם רוצים ולכן קחו לכם שעות מסוימות להיות עם הילדים נטו ללא מסכים. זה קשה, אך לא בלתי אפשרי. כל אחד לפי היכולות שלו. 

קחו את הילדים לספריה- ילדים רבים לא מכירים מה היא ספרייה. קחו אותם, הראו להם שניתן להחליף ספרים, ליהנות מספרים, קראו גם אתם (שוב.. דוגמה אישית) ללכת יחד לספרייה זה זמן איכות לא פחות מכל דבר אחר. 

חיזרו לשחק משחקי קופסא. ילדים מאוד אוהבים משחקים ועם ההורים שלהם העסוקים- בכלל. נסו לשבת פעם ביום ולשחק משהו יחד. 

קחו אותם או עודדו אותם לצאת עם החברים לגינה, תנו להם צופרים לקחת איתם כמו רובה מים, בלונים או כל דבר קטן וחמוד ועודדו אותם לצאת החוצה, לחקור גינה חדשה שלא הכירו, לטייל בחוץ באוויר זה יעשה להם טוב, לחברים וגם לכם. 

תגמלו אותם בספרים. הורים רבים מתגמלים ילדים בממתקים, בעיני זה פחות חיובי א. לא בריא וב. נותן להם תחושה שממתק הוא תגמול. לאחרונה נתתי לבני לקרוא את הספר "אנני ואננון" הוא ספר המתאים לילדים בגילאי 6-11, דרך עולם שהבן שלי מאוד תחבר אליו עולם הפנטזיה הוא למד ערכים נפלאים מהספר, קבלת השונה, חברים, משפחה וטוב לב. האיורים מקסימים ומעניינים והספר כתוב בצורה נפלאה (הצצתי גם..) 


הכינו איתם ארוחה או חטיף. ילדים מאוד גאים להיות במטבח עם אמא או אבא זה נותן להם תחושה של תרומה למשפחה, של זה שסומכים עליהם והם "גדולים".. לאחרונה נחשפנו בבית ללחם בריא יותר- לחם פשתן עם מעט פחמימות ומועשר באומגה 3 של חברת ביכורים ואפילו קבלתי 2 מתכונים נהדרים שאפשר להכין עם הילדים בכיף.. את הלחם יש לטסטר לפני ההכנה ואז ....

טוסט עם קוביות עגבנייה, רצועות בצל וגבינה צהובה מגוררת
למרוח את הלחם במעט חמאה ולטסטר כמוסבר. להפוך את הפרוסה (מי שרוצה יכול למרוח גם בצד השני מעט חמאה) ולטסטר עוד כמה דקות. להניח מעל הפרוסה קוביות מסוננות של עגבניה ורצועות דקיקות של בצל. לפזר מעל גבינה צהובה מגוררת, ולתבל במעט אורגנו או בזיליקום מיובש. להחזיר לתנור או לטוסטר, עד שהגבינה נמסה. להגיש חם.


טוסט עם אבוקדו, ביצה חצי רכה וצנוברים קלויים
להתיז על הפרוסה שמן זית משני צדדיה, ולשפשף בעדינות עם שן שום חצויה. לטסטר כמוסבר. להניח על הפרוסה המטוסטרת רצועות של אבוקדו בשל, פרוסות מביצה חצי רכה וצנוברים קלויים. לתבל בפלפל שחור גרוס ובמלח ים אטלנטי.


יש לכם עצות נוספות להורים שרוצים להגביל זמן מסך? אשמח לשמוע בתגובות. ועד הפעם הבאה, שיהיה יום נפלא, ממני הילה  ❤

את הספר אנני ואננון תוכלו לרכוש ברשתות הספרים ובאתר www.doritbooks.com
את לחם הפשתן תוכלו לרכוש ברשתות השיווק הנבחרות, בתי טבע ובאתר www.bikurim.co.il

#AD #בריאות #ילדים #בלוג_אמהות 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה