יום חמישי, 16 בינואר 2020

סיכום שבועי 17.1- ותהיות על ארוחת ערב משפחתית


יום חמישי שמח!!! השבוע עומד להסתיים והזמן פשוט טס. עבורי השבוע היה שגרתי- ושגרה היא הרבה פעמים ברוכה. השבוע התחלתי בסוג של #אתגר עבורי,  שם האתגר הוא מכונת כביסה אחת ליום. פעמים רבות מצאתי את עצמי מכבסת, מייבשת, מקפלת במהלך סוף השבוע – מה שלא ממש הרים לי את מצב הרוח וגרם לי לשמחה או כמו שמרי קונדו גורו הבית, האחסון וקיפולי הבגדים אומרת
"It did not Spark joy"  ולכן החלטתי לנסות דבר שונה, לסיים את כלל מטלות הבית במהלך השבוע. בכל יום לעשות סוג של –וי- על כביסה, שטיפת כלים, סדר וניקיון כללי בבית כדי שבסוף השבוע אני אהיה בנטו מנוחה! להיות עם תומר והילדים, לנוח, לראות סרטים, לקרוא ספר טוב, לבלות. בלי מטלות! בנתיים אני מיישמת את האתגר כבר כמה שבועות ומה אני רוצה לומר- זה עובד לי מעולה!
אני עושה קצת בכל יום כפול חמישה ימים בשבוע ובסופ"ש הכל מסודר ונקי ואין צורך לעבוד אני מחשיבה את זה למצב נפשי אחר כלומר, צריך להבין שאכן יש עבודה במהלך השבוע ואי אפשר לדחות ליום למחרת אחרת זה מצטבר אבל בסוף יומיים של שישי ושבת את נטו נהנית!


השבוע פנו אלי מאתר מדהים בשם "לטייל בעולם" כדי שאפרסם כתבה שהכנתי אודות סופ"ש זוגי בוינה. תוכלו לקרוא את הכתבה ועוד תכנים מאוד מעניינים על טיולים בעולם כאן.

השבוע יצא לנו גם להתנסות בכמה מוצרים חדשים. החל מביסלי בטעמים אסיה של אסם שהיו מאוד מיוחדים ומוצלחים אצלינו בבית מאחר ותומר והילדים אוהבים חריף, והטעמים בביסלי החדשים הם חריפים וביפני אפילו מאוד חריף- היתה לחטיף הצלחה גדולה אז תודה רבה ל#אסם. 

ועכשיו הנושא המרכזי עליו רציתי לשוחח- ארוחת ערב משפחתית- אתם אוכלים ארוחות משותפות?
במחקר שנעשה בקרב משפחות עם ילדים נמצא כי ילדים שאכלו ארוחת ערב לפחות 3 פעמים בשבוע בהרכב משפחתי מלא, השיגו ציונים טובים יותר, היו חברותיים יותר והחשוב מכולם פתחו ביטחון עצמי ואמונה עצמית גדולה יותר בעצמם
מחקר זה רק תומך בסברה שארוחת ערב משפחתית היא אחד מהדברים החשובים ביותר למשפחה כמאחד משפחתי. בארוחת הערב כל אחד מספר על מעלליו באותו היום, מה למד? עם מי נפגש? חוויות היום ועוד ועוד... משתפים, מדברים, אוכלים אוכל טעים ובריא ופשוט נהנים מחברת אחד השני ללא טלויזיה, טאבלט, נייד או מחשב. רק אנחנו ההורים והילדים. 
דוגמה טובה ובריאה לארוחת ערב משותפת:
👈לחם מקמח מלא או מקמח שיפון מלא
👈ביצים קשות או חביתות (עדיפות מביצי חופש)
👈סלט ירקות עשיר מ-5 צבעי ירקות (בצל, מלפפון, גזר, עגבניה, חסה, פלפל, סלק)
👈ממרחים כמו: גבינה צהובה 9%, טחינה גולמית, ממרח פלפלים, ממרח חומוס ביתי, ממרח אבוקדו ועוד...
👈פשטידת ירקות כמו: פ. קישואים, פ. בצל, פ. כרובית ועוד....
תודה שקראתם אתם הבלוג ומאחלת באהבה סופ"ש מושלם של מנוחה וכיף יחד. ממני ❤ הילה
כדי לראות עוד תכנים של טיולים, משפחה, בריאות ולייפסטייל אתם מוזמנים לאינסטגרם שלי. 



















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה