יום רביעי, 29 בינואר 2020

סיכום שבועי- 30.1.2020 אוסטריה ופירות יער..

הי אהובים, אני מקווה שכולם בטוב. הסיכום השבועי חזר ועמו הרבה עדכונים. היה שבוע עמוס בהחלט. ולפני שנצלול לתוך כל העדכונים רציתי לספר למי שלא יודע אני עובדת במחלקת כספים בחברת הייטק בינלאומית. והשבוע נחגג ברחבי העולם חג שנקרא ראש השנה הסיני- The New Lunar Year המוני אנשים ברחבי העולם האסייתי חוגגים את שנת הירח החל מסין, קוריאה ועוד. השנה- היא שנת העכבר או אפילו יותר נכון שנת החולדה- RAT. לעבוד בחברה שנותנת שירות לכל העולם לפעמים זה דבר מאוד מעניין כי אני מאמינה שלא בהכרח הייתי מודעת שאפילו קים כזה דבר שנה ירחית ובטח שלא מברכת אנשים לשנה טובה ומבורכת- שנת החולדה LOL.

מה קורה לכם כשאתם נפגעים? כשמישהו מעליב אתכם? השבוע חזרתי קצת אחורה בזמן והרגשתי שוב ילדה, מישהי העירה לי על המשקל שלי- וכן, נתתי לזה לחדור וזה פגע בי מאוד. בנוסף- באותו יום הייתי גם בלוויה של אישה מקסימה שלוותה אותי בפרויקט גדול שעשיתי במשך שנתיים- תמכה, נתנה עזרה ואוזן קשבת תמיד בשיא הסבלנות, תמיד עם מילים גדולות ומעצימות והערכה ענקית. ניני הבלוג הזה הוא לזכרך, תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים. אחרי העלבון, הלוויה והעובדה שבעלי היה מאוד עסוק בימים האחרונים בעבודה, לימודים ועוד ובקושי ראיתי אותו התפרקתי אתמול לגמרי ישבתי בבית ופרצתי בבכי. שחררתי מעלי את כל הרגשות הקשים של הימים האחרונים.. הבן שלי בן עוד רגע 13 היה איתי בבית..
אני לא יודעת האם עשיתי בשכל ששיתפתי אותו במה שאני עוברת אבל הרגשתי שזה הדבר הנכון לו ולי ואכן הוא היה קשוב ואכפתי וזה כשלעצמו הוציא אותי ממצב הרוח והבנתי מהם הדברים החשובים בחיים- הבעל, הילדים, המשפחה.. זה חיזק אותי.
למשפחה שלנו המורחבת (אמא שלי ואח שלי עם משפחתו) יש מנהג מאוד משמח כל שנה בקיץ אנו טסים לחופשה יחד. תכנון חופשה ובה אנשים בגילאים שונים לחלוטין עם רצונות שונים הוא אתגר לא קטן. צריך לדעת להתחשב אחד בשני, לתכנן אטרקציות שיתאימו לקטן ביותר עד הגדול ביותר , עניינים פיננסיים ועוד ועוד.. אם תרצו לקרוא אודות מסלול הטיול שלנו לאוסטריה, טיפים, טיסות, מלונות ואטרקציות אתם מוזמנים להיכנס לרשומה של אוסטריה.  
השנה אנו טסים לצפון איטליה המשגעת- אני רק חושבת על הטיול ועולה לי חיוך על הפנים. בנתיים טיסות ומלונות הוזמנו, כל השאר אני משאירה עוד פתוח כי בדרך כלל לתכנן את הטיול לוקח לי מספר שבועות עד חודשים. בזמן זה אני קוראת בקבוצות הפייסבוק השונות, בלוגים באתר למטייל, חומר מהרשת ונעזרת בספרה הנהדר של "המשפחה המטיילת". האם אתם טסים השנה? אשמח לשמוע להיכן.
למי שעוד לא מכיר אותי במקצועי אני נטורופתית כרגע אני לא עובדת כשכירה במקצוע אבל הנטורופתיה טבועה בי ואני אוהבת אותה לנצח. אסיים בבונוס אודות פיגמנטים (צבעים) בפירות השונים ומשמעותם!
כל הפירות בריאים!! האם הצהרה זו הינה נכונה? אכן כן. בכל פרי ישנם סיבים תזונתיים, בכל פרי ויטמינים ומינרלים. אותם ויטמינים ומינרלים הקיימים בפירות שלנו משתנים עפ"י צבעו (הפיגמנט) של הפרי. בפירות בצבע ירוק ישנם רכיבי תזונה שונים מאשר בפירות הצהובים, האדומים או הכתומים.

הפעם ברצוני לדבר על פירות שנחשבים לסופר פוד- מזונות על, אלו הם מזונות מובחרים ביותר בהם רכיבי תזונה רבים הבריאים ומגנים רבות על גופינו. אני מדברת על פירות יער, הפיגמנט האדום סגול, בפיגמנט זה ישנם חומרים הנקראים נוגדי חמצון, אלו הם חומרים המגנים על גופינו מפני תהליכי הזדקנות, מחלות לב וכלי דם ואף סרטן ומחזקים את המערכת החיסונית. מלבד נוגדי החמצון ישנם ויטמינים ומינרלים נוספים בהם כגון: ויטמיני cוויטמיני e.
פירות היער גדלים בדרך כלל באקלים קר בארצות כגון רוסיה, קנדה וחלק ממדינות אירופה. אך כיום ניתן להשיגם כמעט בכל מדינה (כולל בישראל- חלקם כקפואים) פירות אלו בדרך כלל בטעמים מתקתקים או חמצמץ -מתוק. הפירות הנמנים בקבוצת פירות היער הינם: תותי עץ ותותי שדה, אוכמניות, חמוציות, דומדמניות, פטל אדום ופטל שחור.
תותים: מכילים ויטמיני  c, b, aומינרלים כמו אשלגן, ברזל וסידן. התותים דלים מאוד בקלוריות 26 קלוריות בלבד ל 100 גרם. תות העץ גדל בדרך כלל לתקופה קצרה באביב ואילו תותי שדה גדלים על הקרקע במהלך החורף.
חמוציות: ידועות כיעילות ביותר לדלקות בדרכי השתן ע"י כך שמונעות הצמדות החיידק e-coliהמצוי בצואה, אשר הוא הגורם העיקרי לדלקות בשתן.
דומדמניות: לדומדמניות סגולות רפואיות רבות החל מזירוז הווסת וכלה בהורדת חום ע"י גרימה להזעה, עוצר דימומים, משתן, חיוני למערכת העיכול ואף מיצו יעיל לשיגדון ושיגרון. תכונות אלו מיוחסות לו בעקבות ריבוי ויטמיני c, סיבים תזונתיים וחומצות פרי אשר קיימים בו.
פירות היער נקראים סופר פוד (מזונות על) בזכות ריבוי הויטמינים, המינרלים ונוגדי החמצון  הנמצאים בהם. הכנסת מזונות אלו לתזונתנו באופן שגרתי תתרום רבות לבריאותנו לאורך השנים ותוכל למנוע החל ממצבי חולי פשוטים כגון מחלות חורף, שפעות וכאבי גרון ועד מחלות כרוניות קשות כגון יתר לחץ דם, שומנים בדם, סרטן לסוגיו, דלקות כרוניות ועוד... את פירות היער ניתן להוסיף לתזונה בדרכים שונות ומגוונות כגון: אכילה בתפזורת כמו שהם, לשלבם בלפתן פירות, להפוך אותם למיץ ולשתות, לאפות עוגות עוגיות ומאפינס למנהם, גלידות שונות, הוספתם ליוגורט ביו, תבשילים כגון תבשילי אורז וסלטים כמו סלטי בורגול או סלט חסה ועלים ירוקים.  
סלט עלים בתוספת פירות יער:
סלט מצוין אותו למדתי מחברה לעבודה ואימצתי באופן קבוע.
רכיבים: עלים ירוקים, פקאן סיני, חמוציות, תותים, חסה.
רכיבי הרוטב: בכוס חד פעמית שליש כוס שמן חמניות ושני שליש חומץ בלסמי. 2 שיני שום כתוש, 2 כפות סוכר חום, מלח פלפל. את הרוטב יש להניח על הסלט רק בזמן ההגשה.
ועד הפעם הבאה אהובים מאחלת לכם סופ"ש מושלם! ממני, הילה ❤
** קרדיט לתמונה של פירות היער- מאקו, בתודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה