יום חמישי, 2 בינואר 2020

8 עצות יעילות וישימות לחיזוק מערכת החיסון

מדוע אנחנו חולים יותר בחורף? קודם כל מאחר והמערכת החיסונית שלנו לא אוהבת קור, הקור מחליש אותה ועל כן ברגע שקר ומערכת החיסון חלשה יותר הווירוסים והחיידקים נצמדים אלינו יותר בקלות. שנית, כמות המחלות בחורף גדלה אך חשיפתנו למקומות סגורים לא פוחתת להפך היא גדלה מאחר וקר בחוץ כולנו מחפשים את המקומות הסגורים כגון קניון, סופר, בתים, ג'ימבורי (לילדים) ועוד..
במקומות סגורים וחמימים הווירוסים מתרבים ואנו נדבקים אחד מהשני ביתר קלות. על כן הרי לכם מספר המלצות.

כיצד ניתן להפחית מחלות חורף בקרבינו ובקרב ילדינו:
בחורף התלבשו טוב. אל תגידו חם לי אני כל היום במשרד וכדומה.. "הבין לבין" ברוח הוא הכי גרוע כי אנו חשופים למספר דקות לקור וזה מספיק. גם אם אתם במשרד הקפידו להביא סוודר עם כפתורים או רצ'רץ וברגע שאתם נחשפים לקור לבשו אותו בעוד מועד. הקפידו על גרביים ונעלים סגורות (התפלאו כמה בנות ראיתי עם גינס וכפכפים גם בחורף.) ואף מעיל חם. הרפואה הסינית גורסת כי המחלות נכנסות אלינו דרך העורף. חשוב על כן לשמור על כיסוי נאות גם של אזור זה ע"י צעיף טוב וחם.

נכון זה נוח וכיף להיות במקומות חמים וסגורים בחורף, אבל עם זאת מקומות כאלו מלאי "פוטנציאל" הדבקות.
השתדלו בכל מקום סגור שאתם נמצאים בו להיות קרוב לפתח האוורור. גם בבתים של חברים, בבית שלכם עצמכם, בגן הילדים או בכיתה בבית הספר, ובכל מקום תמיד לאוורר את המקום. הנחו גם את הגננת וגם את החברים במשרד, על אף שקר חובה שיהיה חלון פתוח.

התפלאו אבל רבים שותים מבקבוק משותף או אותה הכוס. אל תעשו זאת, מחלות עוברות דרך הרוק. השתדלו תמיד לשתות בכוס\בקבוק נקיים ולשטוף את הכלים במים פושרים וסבון ביעילות.

שתיה מספקת- בחורף לא חם ולכן אנו מרגישים פחות צמאים. חובה, חובה ושוב חובה לשתות הרבה גם בחורף. גופינו בנוי מאחוזי מים גבוהים וזקוק לנוזלים על מנת לשמור על בריאות תקינה ומערכת חיסונית יעילה וחזקה. שימו לידכם בקבוק מים, שתו הרבה תה ירוק המכיל אנטי אוקסידנטים המגינים על המערכת החיסונית ומערכת לב וכלי הדם.

מאחר ובחורף קר יותר הגוף זקוק שוב על מנת לשמור על מערכת חיסונית בריאה וחזקה לאוכל חם. השתדלו בחורף בעיקר לאכול ארוחות חמות מבושלות, מרקים, ירקות מבושלים ומאודים, דגנים מלאים (אורז מלא, פסטה, כוסמת, קינואה, בטטות, תפוחי אדמה)

המערכת החיסונית מתחזקת בזמן השינה- אם אתם לא ישנים 7 שעות ממוצעות או איכות השינה שלכם לא טובה אתם עלולים להיות חשופים פי 3-5 למחלות חורף בעקבות מערכת חיסונית חלשה. הקפידו להיכנס בלילה למיטה בזמן. הקפידו להיות רגועים ולישון היטב בעיקר בחורף.

על מנת לחזק את המערכת החיסונית איכלו מזונות המכילים כמות גדולה של ויטמין c כגון: תפוזים ופירות הדר בכלל, פלפל אדום, תותים, ברוקולי ותפוחי אדמה.

שילוב של תמציות צמחי מרפא שנחקרו משך מאות שנים והתגלו כיעילים לחיזוק מערכת החיסון חשוב מאוד בחורף. אני נוהגת ליטול מוצר בשם "חוסן פלוס" של חברת נטע. (NETA) בתמציות הצמחים של חוסן פלוס יש צמחי מרפא כגון: סמבוק שחור, קצח, אסטרגלוס, עלי זית, לאפאצו ואכיניצאה. צמחים אלו נחקרו רבות והוכחו כיעילים לחיזוק מערכת החיסון. המוצר לא מכיל חומרים משמרים ובעל תו תקן של ה- GMP.


ניתן לטפל במחלות חורף בדרכים טבעיות גם באופן מניעתי ולעיתים אף בזמן מחלה. אנו ברפואה המשלימה- משלימים את הרפואה המודרנית, עובדים יחד איתה ולא במקומה לכן בכל מצב רפואי המחייב טיפול פנו במקביל אל הרופא המטפל תמיד. מאחלת לכולנו חורף בריא והרבה שמחה ואושר, 2020 טובה לכולנו! ממני, הילה ❤

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה